Dobrodošli, Gost. Prijavite se ili registrirajte. Propustili ste aktivacijski email?

Autor Tema: iglice  (Posjeta: 6476 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline jurica

Odg: iglice
« Odgovori #15 : 09-08-2015, 21:34:00 »
Ovaj video što ga je stavio Helio baš egzatno pokazuje upravo ono što ja radim , s tim da ja skidam još više starih iglica i to isto škarama a čupkam ih jedino na Silvestrisima. I u tom videu se odlično vidi da nikako ne krati svijećice već krati potpuno razvijeni ovogodišnji izboj a to je ono što sam ja prije napisao da kratim negdije oko polovice 7. mj.
Ida ja nemem još borova koji su odmakli u uzgoju da bi ih morao održavat ovako ko što piše Zen već se borim s tim da zelenu masu približim što bliže deblu a to je postupak koji traje i traje i... ali zadovoljan sam dosadašnjim rezultatima i ne mislim ništa mjenjat.
Onako usput i sam WP me je pitao koju tehniku primjenjujem da na nigrama dobijam tako dobar rezultat sa povratnim pupanjem.

Offline zen

Odg: iglice
« Odgovori #16 : 09-08-2015, 22:26:25 »
Adrian, slažem se s tobom da je potrebno poznavati puno stvari oko uzgoja. Ali generalno gledano može se i pojednostaviti, iglice na boru služe za proizvodnju hrane (fotosinteza). Znači više iglica, više hrane/više energije za tvorbu novog tkiva. Bor ima jaki apikalni rast (vršni) pa prema tome treba uskladiti budući trening, jer ukoliko se pusti da nekontrolirano raste, unutarnje i donje grane će vremenom oslabiti i posušiti se. Kod bonsaija je za razliku od borova koji rastu u prirodi bitno sačuvati zelenu masu što bliže liniji debla jer u protivnom nećemo dobiti zadovoljavajući estetski izgled. Zbog ovog navedenog bor dijelimo u tri zone:  jaka zona rasta, srednja i slaba. Proučimo li naš bor vrlo lako ćemo uočiti te tri zone.
Ima još dosta tehnika i raznih iskustava kako uzgojiti lijep i skladan bor, ali napomenuo bi da sve te tehnike zapravo služe uravnoteženju rasta.

Jako dobro naučeno gradivo iz bonsai knjiga, videa i demonstracija, ali nažalost,ima malo veze sa stvarnosti.
Ja te molim, pokaži mi sliku te grane (ne shematski prikaz) di se vide te energetske  zone
ja evo već uru vrimena gledam u moje borove i ne vidim to.

Energetske zone i orezivanja svjećica na pola ili 2/3 da slabije svjećice stignu jače u razvoju
su akademske priče i eventualno služe za održavanje gotovog bonsai-a i gotovo su sve
napisane za razvoj japanskog crnog bora i ako ti je cilj imat polukuglu od krošnje.
Mislim da većina tu ipak ima mugače,silvestrise i nigre i tvoj post ih samo može dovest u zabludu i mislim da većina ganja povratno pupanje, a to se postiže otvaranjem unutrašnjosti
krošnje svjetlu,sunce i izdašna prehrana i na sve tri vrste nekad je i to dovoljno.
Ako ne ide. onda se zakidaju svjećice na granama gdje to želimo.
Ovo radi na mugaču, a isto tako bi trebalo i na silvestrisu i nigri jer su svi vrste koje bacaju nove izboje samo jednom godišnje. Ali ipak se ne bi štel mešat jer ih nemam i ne volim
ovdje lupat teoriju.
Ima tu svita Jurica,Adrian,Gal,Radovan koji mogu reć bolje od mene.


Helio, šta tebe muči?  uglystupid

Offline DonQuijote

Odg: iglice
« Odgovori #17 : 11-08-2015, 08:32:20 »
Hajd da malo pojednostavimo za početnike koji su vjerojatno pomalo zbunjeni.
Što se tiče apikalnog rasta, on je naročito izražen god picee pungens (blue spruce) koja me maltretira već godinama, odnosno maltretirala me dok nisam negdje naišao na jednostavan štos.
Naime događa se da kad odrežeš ili otkineš pupove koji su dugi negdje dva do  tri centimetra, na donjim granama uopće ne potjera ili istjera jedva jedan novi pup na mjestu reza, a na gornjim granama, baš zbog apikalnog rasta, potjera po tri nova pupa. Tako da je picea gore fino gusta i snažna a dolje polako odumire.
Rješenje je vrlo jednostavno i Zen ga je usput spomenuo ali ga nije razjasnio.
Drvo takve karakteristike uistinu ima tri zone, no one baš i nisu sasvim jasno ograničene, to morate sami odrediti. Dolje tjera najslabije po sredini nešto jače a pri vrhu divlja.
Što treba uraditi?
Kad  drvo potjera, brzina rasta pupova je podjednaka, prvo se režu ili otkidaju pupovi na donjim granama, pa se napravi stanka od dva tjedna. To je najbitnije i u tome je čitav štos. Za to vrijeme drvo normalno tjera u sredini i gore ali ima volju i snagu nadoknaditi rezove dolje, pa se za ta dva tjedna  stvore zameci novih pupova na donjim granama. Još se ne vide ali postoje. Nakon dva tjedna otkidaju se pupovi na srednjim granama, pa se opet čeka tjedan ili dva da se stvore zameci i tada, na samom kraju režemo gornje pupove koji su već toliko veliki da je gotovo prekasno za rezanje, ali može se odraditi upravo zbog apikalnog tjeranja. Njih će drvo prvo nadoknaditi ili će na sve tri razine istovremeno izniknuti lijepi, novi pupovi i to jednako brojni na sve tri razine.
Ne znam da li sam dovoljno suvislo objasnio ali to je moje iskustvo i sasvim dobro funkcionira.

Offline Helio

Odg: iglice
« Odgovori #18 : 11-08-2015, 11:17:40 »





Hajd da malo pojednostavimo za početnike koji su vjerojatno pomalo zbunjeni.
Što se tiče apikalnog rasta, on je naročito izražen god picee pungens (blue spruce) koja me maltretira već godinama, odnosno maltretirala me dok nisam negdje naišao na jednostavan štos.
Naime događa se da kad odrežeš ili otkineš pupove koji su dugi negdje dva do  tri centimetra, na donjim granama uopće ne potjera ili istjera jedva jedan novi pup na mjestu reza, a na gornjim granama, baš zbog apikalnog rasta, potjera po tri nova pupa. Tako da je picea gore fino gusta i snažna a dolje polako odumire.
Rješenje je vrlo jednostavno i Zen ga je usput spomenuo ali ga nije razjasnio.
Drvo takve karakteristike uistinu ima tri zone, no one baš i nisu sasvim jasno ograničene, to morate sami odrediti. Dolje tjera najslabije po sredini nešto jače a pri vrhu divlja.
Što treba uraditi?
Kad  drvo potjera, brzina rasta pupova je podjednaka, prvo se režu ili otkidaju pupovi na donjim granama, pa se napravi stanka od dva tjedna. To je najbitnije i u tome je čitav štos. Za to vrijeme drvo normalno tjera u sredini i gore ali ima volju i snagu nadoknaditi rezove dolje, pa se za ta dva tjedna  stvore zameci novih pupova na donjim granama. Još se ne vide ali postoje. Nakon dva tjedna otkidaju se pupovi na srednjim granama, pa se opet čeka tjedan ili dva da se stvore zameci i tada, na samom kraju režemo gornje pupove koji su već toliko veliki da je gotovo prekasno za rezanje, ali može se odraditi upravo zbog apikalnog tjeranja. Njih će drvo prvo nadoknaditi ili će na sve tri razine istovremeno izniknuti lijepi, novi pupovi i to jednako brojni na sve tri razine.
Ne znam da li sam dovoljno suvislo objasnio ali to je moje iskustvo i sasvim dobro funkcionira.


Ovo je hvalevrijedan post, samo da da ti skrenem pažnju da je Zen gore govorio o BOROVIMA.

Offline Helio

Odg: iglice
« Odgovori #19 : 11-08-2015, 11:25:00 »
Adrian, slažem se s tobom da je potrebno poznavati puno stvari oko uzgoja. Ali generalno gledano može se i pojednostaviti, iglice na boru služe za proizvodnju hrane (fotosinteza). Znači više iglica, više hrane/više energije za tvorbu novog tkiva. Bor ima jaki apikalni rast (vršni) pa prema tome treba uskladiti budući trening, jer ukoliko se pusti da nekontrolirano raste, unutarnje i donje grane će vremenom oslabiti i posušiti se. Kod bonsaija je za razliku od borova koji rastu u prirodi bitno sačuvati zelenu masu što bliže liniji debla jer u protivnom nećemo dobiti zadovoljavajući estetski izgled. Zbog ovog navedenog bor dijelimo u tri zone:  jaka zona rasta, srednja i slaba. Proučimo li naš bor vrlo lako ćemo uočiti te tri zone.
Ima još dosta tehnika i raznih iskustava kako uzgojiti lijep i skladan bor, ali napomenuo bi da sve te tehnike zapravo služe uravnoteženju rasta.

Jako dobro naučeno gradivo iz bonsai knjiga, videa i demonstracija, ali nažalost,ima malo veze sa stvarnosti.
Ja te molim, pokaži mi sliku te grane (ne shematski prikaz) di se vide te energetske  zone
ja evo već uru vrimena gledam u moje borove i ne vidim to.

Energetske zone i orezivanja svjećica na pola ili 2/3 da slabije svjećice stignu jače u razvoju
su akademske priče i eventualno služe za održavanje gotovog bonsai-a i gotovo su sve
napisane za razvoj japanskog crnog bora i ako ti je cilj imat polukuglu od krošnje.
Mislim da većina tu ipak ima mugače,silvestrise i nigre i tvoj post ih samo može dovest u zabludu i mislim da većina ganja povratno pupanje, a to se postiže otvaranjem unutrašnjosti
krošnje svjetlu,sunce i izdašna prehrana i na sve tri vrste nekad je i to dovoljno.
Ako ne ide. onda se zakidaju svjećice na granama gdje to želimo.
Ovo radi na mugaču, a isto tako bi trebalo i na silvestrisu i nigri jer su svi vrste koje bacaju nove izboje samo jednom godišnje. Ali ipak se ne bi štel mešat jer ih nemam i ne volim
ovdje lupat teoriju.
Ima tu svita Jurica,Adrian,Gal,Radovan koji mogu reć bolje od mene.


Helio, šta tebe muči?  uglystupid

Hvala također.

Offline grabar

Odg: iglice
« Odgovori #20 : 12-08-2015, 13:43:59 »
Evo da pokažen kako reagira kad se počupaju iglice povratni pupovi slika broj 2 bolje se vidi

Offline grabar

Odg: iglice
« Odgovori #21 : 12-08-2015, 13:50:55 »
Ima i eksplozija povratnih di sam kratio granu
Slika dva vrh drveta bar imam izbora za doredit koj će od tolkih pupova biti budući vrh

Offline DonQuijote

Odg: iglice
« Odgovori #22 : 12-08-2015, 21:45:11 »
Au al je  ožicano na ovoj zadnjoj fotki  :worthy:

Offline grabar

Odg: iglice
« Odgovori #23 : 13-08-2015, 09:39:07 »
Au al je  ožicano na ovoj zadnjoj fotki  :worthy:
hehehe to ti je kad nemaš adekvatne debljine žice